Interview met Lars van Galen op Food Inspiration

POSITIEF ONDERNEMEN, Lars van Galen van Hotel & Restaurant 't Lansink in Hengelo

“Sommige chefs lopen al vloekend en tierend door de keuken. Dat zul je hier niet meemaken. Ik ben positief ingesteld en als iets niet goed is, lossen we dat samen op. Als je zoveel uur met elkaar werkt, moet het ook gezellig zijn. Mijn personeelsbestand is de rode draad die door het bedrijf loopt. Je kunt nog zo’n mooi bedrijf hebben, zonder personeel ben je nergens. Waardering zit in de kleine dingen. Ik ben bijvoorbeeld heel serieus als het gaat om ons personeelsdiner. Om 16.30 uur eten we gezamenlijk aan tafel. Dat eten moet net zo goed zijn als wat onze gasten krijgen. Daar bezuinig ik niet op. Datzelfde geldt voor vrij vragen. Je moet elkaar wat gunnen. Als iemand een paar dagen vrij wil, vangen we dat met elkaar op. Je doet het met z’n allen.”

Op de website van Food Inspiration: https://www.foodinspirationmagazine.com/191-positief-ondernemen-in-uitdagende-tijden/personeelsbestand-als-rode-draad-van-bedrijfsvoering-bij-hotel-en-restaurant-t-lansink-in-hengelo